onsdag, december 07, 2005

Vintern är här.

- lika svart som vit.

Jag vet inte vad jag ska skriva, men jag ville bara att ni skulle veta att det är något i mig som gör väldigt ont just nu. Det är svårt att förklara också, det känns som att bli ihoptryckt, känns som att jag bara vill försvinna, men vet att det gör mer ont om jag släcker alla lampor och lägger mig under täcket. Ensam.

Det är farligt att vara ensam. Farligt att sova ensam. Mamma åker iväg imorgon och lämnar mig till farligheten. Det gillar varken jag eller min kärleksmage som för övrigt fortfarande är i uppror mot allt. Mest mot mig.

Jag vet inte vad jag ska skriva. Jag har bara tusen låtcitat i hjärnan som nästan berättar hur det inte riktigt känns. Och jag borde sova, men varje minut här gör kroppen tyngre och med tyngden mindre vilig att lämna stolen. Och jag borde vara ärlig, men även varje minut med lögner gör kroppen tyngre och tyngden gör att jag blir mindre villig att sluta ljuga.

Berätta att jag är oersättbar och min kropp blir lätt.

"But I rather be your friend
than to never see you again,
I'd rather be your friend."