tisdag, november 21, 2006

Mörkare

Jag försöker skriva, men vet att det bara blir meningslöst tjaffs om småsaker som egentligen inte spelar någon roll. För just inatt vill jag se till den stora bilden och inser själv att det inte spelar någon roll om jag har lägenhet, jobb eller någon vid min sida. För sinnet går upp och ner ändå. Det spelar ingen roll om jag har allt, för jag är inte mer än människa och letar till sist alltid fel som jag till sist alltid finner. Just inatt inser jag att lyckan kommer när man slutat leta efter den och just inatt inser jag att man måste ha något att dö för för att ha något att leva för. Just inatt ser jag den stora bilden och just inatt saknar mitt liv mening.

Just inatt är snart slut och just imorgon är allt annorlunda. Och just iögonblicket vill jag inget annat än att någon ska kunna dö för mig.