onsdag, september 28, 2005

Förmycket religion.

- det vill säga huvudvärk.

Jag vet inte vad jag ska skriva. Jag har läst alldeles för mycket religion de senaste dagarna, jag blir lite ledsen av det, för jag är helt övertygad av att man inte blir lyckigare av att gå med i en sektliknande frikyrka. Vissa tror på helt konstiga saker; dom flesta fördömmer homosexualitet och jämnställdhet. Blir man lyckligare av det? Jag vet inte, och jag tänker inte testa heller.

Igår på bussen till stan förvånade jag mig själv genom att bli full i skratt när jag såg att någon hade skrivit "kukhuvud" och "hej ditt cp" på kanten till fönsterrutan. Det såg ut som ett rop på hjälp av något slag, snarare än ett föröskt att vara tuff. Små, spretiga och helt hjälplösa bokstäver...

På vägen hem satt jag på samma plats i bussen och började tänka på texten igen, redan innan jag hade tittat var jag helt säker på att samma små spretiga bokstäver skulle finnas där. Vilket dom såklart gjorde. Så, dagens funderingar är i leden; finns det sinnen vi varken vet om eller har? Om världen bestod av blinda skulle ingen veta att synen fanns, missar vi på samma sätt något sjätte sinne? Varför hann alla djur undan tsunamin och varför får man ibland en känsla av att det finns något mer? Vad är det vi missar?

Alla tankar bara flyger och kraschar just nu känns det som, inget hänger ihop. Jag måste hitta på något roligt i helgen, annars blir jag sjuk. Eller för att citera The Smiths.

"Take me out tonight,
where there's music
and there's people
and they're young and alive"

1 Comments:

Blogger 1 Romantic Wedding said...

Dogging, Happy Slapping better known than blogging amongst English taxi drivers
The terms dogging and happy slapping are better known than blogging amongst English taxi drivers, publicans and hairdresses, a new survey has found.
Yesterday I decided to read some blogs and found yours. Nice blog. I am trying to get ideas on the direction I should go and what it should look like
I have a great weddings site/blog. It pretty much covers great weddings and related stuff. Come and check it out if you get time

9:03 em  

Skicka en kommentar

<< Home